შეფასების რუბრიკები

   I. საშინაო დავალება
 II. საკლასო დავალება
III. შემაჯამებელი დავალება

                                                         I.  საშინაო დავალება
შედეგები
1–4ქ
5–6ქ
7–8ქ
9–10ქ
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
იყენებს მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება(ინფორმაციის წყაროების ნუსხა, ცხრილების ან დიაგრამების სახითწარმოდგენა და სხვა)

მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული

მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია

მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი

მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას მიძნობრივად
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას



II.  საკლასო  დავალება
შედეგები
1–4ქ
5–6ქ
7–8ქ
9–10ქ
კვლევის მიზნის განსაზღვრა

არასწორად აყალიბებს მიზანს

ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს

აყალიბებს მიზანს
სრულყოფილად აყალიბებს მიზანს, განსაზღვრავს სპეციფიკურ დეტალებს
საჭირო მასალისა და აღჭურვილობის განსაზღვრა
არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასალას

ჩამოთვლის საჭირო მასალას
ჩამოთვლის  ძირითად საჭირო მასალას
ჩამოთვლის ყველა  საჭირო მასალასა და აღჭურვილობას
კვლევის მიმდინარეობის აღწერა
არასწორად ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ეტაპებს
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის  ზოგიერთ ეტაპს
ჩამოთვლის კვლევის პროცესის  ძირითად ეტაპებს
დეტალურად  ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ეტაპებს
შესაბამისი ტერმინების ფლობა და ადეკვატური გამოყენება
არ იცნობს ტერმინებს
ნაწილობრივ ფლობს ტერმინებს, მაგრამ არაადექვატურად იყენებს
ფლობს ტერმინოლოგის
ფლობს ტერმინოლოგიას და ადექვატურად იყენებს
საშინაო დავალების პრეზენტაცია
ვერ გაიაზრებს დავალებას, ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
პერიოდულად ასრულებს/ასრულებს და ისიც, არასწორად
დავალება სრულყოფილად არა აქვს შესრულებული; მისი წარდგენაც უჭირს
შემოქმედებითად უდგება ყველა სახის დავალებას;  სწორად გაიაზრებს მათ

        III. შემაჯამებელი დავალება (დისკუსია, საკონტროლო წერა, ტესტი, პროექტი, სხვა)
შედეგები
         1–4 ქ
         5–8
     9–10ქ
ინფორმაციის გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები (დახურული კითხვები)
არ იცის მასალა, შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს კითხვებზეც კი
იცის მაგრამ არამყარად; უჭირს დასაბუთება
სრულყოფილად ფლობს მასალას
ცოდნის სიღრმეზე ორიენტირებული დავალებები (ღია კითხვები)
ვერ პასუხობს
ცდილობს, მაგრამ უჭირს საკუთარი მოსაზრებების დასაბუთება
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი, ასაბუთებს მას როგორც წერილობით, ისე– ზეპირად
 წერით სამუშაოებში ცოდნისა და უნარ–ჩვევების გამომჟღავნების უნარი
უჭირს დამოუკიდებლად ნებისმიერი სახის დავალების შესრულება
ცდილობს მაქსიმალურად გამოამჟღავნოს თავისი ცოდნა
იყენებს ცოდნას, თანაც შემოქმედებითად
                            
                                     ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
1-4
5-8
9-10
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის განსაზღვრა
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი  გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად გააცნობიერა
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა, ამიტომაც მისი საქმიანობა სტიქიური  იყო
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ დროდადრო უხდებოდა გეგმიდან გადახვევა
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული. ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
სამუშაო  იყო ორგანიზებული. ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო კარგად   იყო ორგანიზებული. ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა
ერთი (ორი) მოსწავლე აქტიურობდა მხოლოდ
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი აქტიური იყო
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიური იყო
ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
ჯგუფის აქტიურ წევრსა დაპასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
ჯგუფის წევრთა შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო
ჯგუფის წევრთა შორის  იყო პოზიტიური  და საქმიანი ურთიერთობები

                                          პრეზენტაციის შეფასების სქემა
შედეგები
1-4
5-6
7-8
9-10

შესავალი
ტრაფარეტული და უინტერესოა
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღებას ვერ იპყრობს
საინტერესოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს
ეფექტურია, არატრაფარეტული, იპყრობს აუდიტორიის ყურადღებას

თემის გასაგებად წარმოდგენა
ბუნდოვანია, საუბრობს დაბნეულად
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები, მოითხოვს დამატებით განმარტებებს
გასაგებია, მაგრამ არის ხარვეზები, ითხოვს დაზუსტებას
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია

ლოგიკურობა
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
ზოგიერთ ადგილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდევრულია
ძირითადად ლოგიკური და თანამიმდევრულია, მაგრამ მკაფიოდ არ გამოყოფს ნაწილებს
ლოგიკურია და კარგად ჩამოყალიბებული

არგუმენტაცია

არა აქვს არგუმენტები

არგუმენტები მცირეა და არადამაჯერებელი
 არგუმენტები აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრივი მასალით გამყარება
არგუმენტი ბევრია და დამაჯერებელი, გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით

დასკვნები
არ არის გაკეთებული
დასკვნები ულოგიკო და გაუმართავია
ლოგიკურია, მაგრამ ყველა საკითხის რეზიუმირება არ ხდება
ლოგიკური და ორიგინალურია

აუდიტორიასთან კონტაქტი

ვერ ამყარებს კონტაქტს, საუბრობს გაურკვევლად

პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის ყურადრების მიპყრობას, მაგრამ არ იცის რა ხერხებით

გრძნობს აუდიტორიას და ძირითადად კონტაქტს ამყარებს
ფლობს აუდიტორიას, ადექვატურად რეაგირებს მის რეაქციებზე, ეფექტურად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ ხერხებს

პასუხები აუდიტორიის შეკითხვებზე
უჭირს პასუხების გაცემა
პასუხი არ არის სრულყოფილი
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
სრულყოფილ პასუხს სცემს ყველა შეკითხვას


თარიღი:        

ინფორმაციის  მოძიების   შეფასება

         

 მოსწავლ

     შეფასების კრიტერიუმები      





ინფორმაციის წყაროების არჩევა

მოძიებული ინფორმაციის კვლევის მიზანთან შესაბამისობა
მოძიებული ინფორმაციის ორგანიზება

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

0-3
0-4
0-3
10
1.








2.








3.








4.








5








6.








7.































შეფასების ზოგადი რუბრიკა ტექსტური  ამოცანისათვის (წერითი დავალება)
·         ამოცანის მონაცემების ორგანიზება
·         ადექვატური აღნიშვნების შემოტანა
·         ამოხსნის გზების მოძებნა  
·         ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება         

                                   კონკრეტული რუბრიკის ნიმუში             
1.      ტექსტური ამოცანა, რომლის ამოხსნა მოითხოვს განტოლების შედგენას და გაანგარიშებით ამოხსნას
საფეხურები
ქულები
·         განტოლების შედგენისათვის  საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ტექსტიდან და განტოლების შედგენა
·         განტოლების გათანაბრება
·         ცნობილი და საძიებელი სიდიდეების გამოყოფა
·         განტოლების/ფორმულების მეშვეობით საჭირო გამოთვლების გაკეთება
·         ამოცანის ამოხსნა და პასუხის ჩაწერა

0-2

0-2
0-2
0-2
0-2
                                                                                                                                                                                                     
2.      ამოცანის ამოხსნის შეფასების სქემა (რომელიც ფორმულით იხსნება)
საფეხურები
ქულები
·         ამოცანისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ტექსტიდან, ცნობილი სიდიდეების დალაგება და საძიებლის მითითება, შესაბამისი ჩანაწერის (მოცემულობის) გაკეთება
·         ძირითადი ფორმულის/ფორმულების მითითება
·         ძირითადი ფორმულიდან/ფორმულებიდან საძიებელი სიდიდის/სიდიდეების გამოთვლა
·         ფორმულაში ცნობილი სიდიდეების ჩასმა და ამოცანის კითხვიდან გამომდინარე ყველა სიდიდის გამოთვლა და პასუხის ჩაწერა
0-3


0-2

0-2

0-3
                                                                                                       
3.      ტექსტური ამოცანა, რომლის ამოხსნა მოითხოვს განტოლების შედგენას, ფორმულის/ფორმულების გამოყენების და გაანგარიშებით ამოხნას
საფეხურები
ქულები
·          ამოცანისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ტექსტიდან, ცნობილი სიდიდეების დალაგება და საძიებლის მითითება,შესაბამისი ჩანაწერის (მოცემულობის) გაკეთება
·         განტოლების შედგენისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ამოცანის ტექსტიდან და განტოლების შედგენა
·         განტოლების გათანაბრება
·         ძირითადი ფორმულის/ფორმულების მითითება და იქიდან საძიებელი სიდიდის/სიდიდეების გამოთვლა
·         განტოლების/ნივთიერებათა ფორმულების მეშვეობით საჭირო გამოთვლების გაკეთება და საძიებელი უცნობის მითითება
·         ფორმულაში ცნობილი სიდიდეების ჩასმა და გამოთვლა
·         ამოცანის ამოხსნა და პასუხის ჩაწერა


0-2

0-1
0-1

0-2

0-2
0-2


თარიღი:       

ექსპერიმენტის  

    შეფასება
      
 მოსწავლ

 შეფასების კრიტერიუმები      




კვლევის მიზნის განსაზღვრა



საჭირო ინვენტარის განსაზღვრა

კვლევის შედეგის ვარაუდი



კვლევის მიმდინარეობის აღწერა
მონაცემების აღრიცხვა



მონაცემთა ანალიზი



დასკვნის გამოტანა



ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა




0-2
0-1
0-1
0-2
0-1
0-2
0-1
10
1.








2.








3.








4.








5








6.








7.








Комментариев нет:

Отправить комментарий